Friday, May 24, 2013

Business Plan - Ternakan Village


Eksekutif Summary
KAMPUNG LADANG adalah sebuah syarikat baru yang bebas (syarikat start-up) yang menekankan pergerakan perniagaan teras dalam pembiayaan mikro di pasaran perniagaan tani itu. Syarikat ini terlibat dalam pengagihan cara-cara modal dari pemilik modal untuk membangunkan ladang kambing di Kampung Sangiang Jaya, Daerah CIMARGA, Daerah UEP, Provinsi Banten. TERNAKAN VILLAGE menggunakan kemudahan internet, rangkaian sosial, e-mel, dan laman web sebagai alat tadbir urus dan kawalan modal modal yang dilaburkan oleh pemilik.
Produk-produk yang ditawarkan adalah dalam bentuk unit pelaburan kambing dan keperluan pembangunan kambing di satu tempoh unit pelaburan, 2 (dua) tahun atau kurang. Satu unit ditakrifkan sebagai pelaburan kambing pelaburan Rp. 1,000,000.00 (satu juta dolar). TERNAKAN VILLAGE menjamin pulangan yang menarik kepada pelaburan sebanyak 70% (tujuh puluh peratus) dalam tempoh dua tahun. Kesimpulannya, bagi setiap unit pelaburan akan mendapat sejumlah wang berjumlah Rp. 1,700,000.00 (1700000 dolar) pada akhir, atau kurang, tempoh pelaburan. Produk juga boleh dibeli oleh pelabur yang sama lebih daripada satu unit.
Kelebihan produk pelaburan pembiayaan mikro yang kami tawarkan adalah jumlah keuntungan per unit pelaburan dalam tempoh. Kami percaya bahawa magnitud persembahan manfaat daripada modal pelaburan (pulang) adalah lebih tinggi daripada jenis lain yang popular pelaburan seperti Emas, Saham, Simpanan, Deposit, dan lain-lain, dalam masa yang sama.
Satu lagi kelebihan ialah bahawa pelaburan yang kita lakukan adalah berlatarbelakangkan pembangunan kampung Sangiang Jaya yang memerlukan pembangunan ekonomi untuk rakyatnya. Sangiang Jaya kampung termasuk kampung masih memerlukan perhatian yang lebih dalam tangkapan ke atas kualiti hidup rakyat. Ia adalah satu pelaburan yang menawarkan manfaat kepada pelabur dan membantu pembangunan kampung masyarakat hidup Sangiang Jaya.
Dijalankan di ladang-ladang kampung Sangiang Jaya. Permintaan untuk daging kambing di daerah UEP agak besar dan sentiasa meningkat. Ironinya, penggunaan daging pada UEP tidak memenuhi standard kebangsaan penggunaan daging. Ia amat diperkukuhkan oleh fakta bahawa kampung Sangiang Jaya masih membeli kambing dari daerah SAJIRA untuk memenuhi keperluan kambing daging.





Berdasarkan tiada undang-undang. 24/1992, ia berkata bahawa penyediaan Rancangan Spatial mesti mempertimbangkan penanaman makanan dan Teknikal Beras Pengairan. LGS Banten Banten PERDA kemudian merumuskan No 2 tahun 2002, pelan strategi pembangunan wilayah, yang menjelaskan bahawa tanah itu hanya dibenarkan Banten wilayah diuruskan bidang pertanian, pertanian, perikanan, dan sebagainya. TERNAKAN VILLAGE melihat peluang besar dari segi sokongan dan PEMDABanten juga potensi penggunaan daging kambing yang belum dipenuhi. 




Data daripada Dewan Perniagaan UEP Kabupaten Banten, data kuantitatif juga diperoleh bahawa peningkatan pengeluaran daging. Peningkatan ini pengeluaran daging adalah petanda bahawa muhibah dan komitmen penduduk UEP untuk meningkatkan pertumbuhan sektor pertanian mereka. Padasama permintaan daging kambing di Kabupaten UEP tidak mengalami penurunan.  






Penerangan Produk
TERNAKAN VILLAGE menyediakan pilihan baru dalam pelaburan yang selamat dan menguntungkan. Produk pelaburan yang ditawarkan dibungkus dalam pakej pelaburan. Setiap pakej pelaburan bernilai US $ 1,000,000.00 (dalam erti kata: satu juta dolar) pelanggan akan menerima satu (1) lembu berikutan perkhidmatan penyelenggaraan adalah:
* Memberikan kualiti makanan ternakan secara tetap seperti yang diperlukan.
* Peruntukan tetap menumpukan perhatian untuk meningkatkan produktiviti lembu baka dan memastikan pertumbuhan berat badan yang baik.
* Semakan dan penjagaan kesihatan.
* Tertunjuk dan membantu dalam proses penghantaran.
* Penggantian haiwan yang meninggal dunia / hilang semasa tempoh pelaburan.
Bagi setiap pakej pelaburan yang kita menawarkan pelanggan-pelanggan layak untuk 2 (dua) kepala anak ayam ayam yang melabur pada permulaan. TERNAKAN VILLAGE akan melaksanakan perkhidmatan penyelenggaraan di atas supaya nilai jualan sebanyak penternak dan anak-anak anjing yang pelanggan akan mempunyai tambahan bernilai 70% daripada pelaburan berkenaan dengan senario harga pakej berdasarkan tempoh pelaburan.
Tempoh pelaburan berakhir apabila:
1. Maksimum dua (2) tahun, jika pada tahun kedua selepas majlis menandatangani MoU itu sasaran pelaburan tambahan sebanyak 70% tidak tercapai, maka VILLAGE TERNAKAN pulangan pelaburan awal berikutan penambahan nilai 70% daripada pelaburan yang dijanjikan, atau .
2. Sasaran tambahan telah dicapai sebelum nilai tempoh pelaburan dari 2 (dua) tahun mungkin. TERNAKAN VILLAGE akan memberikan maklumat kepada pelanggan dan mengesyorkan pelanggan untuk menarik balik pelaburan mereka. Pelanggan masih boleh bergantung kepada usaha meningkatkan ternakan VILLAGE TERNAKAN, tetapi semua kerugian akan ditanggung oleh pelanggan tidak lagi FARM VILLAGE, atau.
3. Apabila pelanggan membuat keputusan mencairkan pelaburan sebelum dua syarat di atas dicapai. Dalam keadaan ini VILLAGE TERNAKAN kewajipan untuk mencapai pelaburan tambahan sebanyak 70% boleh diabaikan.
Dengan senario di atas dijangka TERNAKAN VILLAGE dapat segera kembali dana yang diamanahkan kepada kita sudah tentu, dengan tambahan nilai pelaburan yang dijanjikan.
Sebagai perkhidmatan VILLAGE TERNAKAN tambahan setiap bulan akan menyediakan data yang benar mengenai keadaan haiwan yang diamanahkan kepada kita, seperti berat data, umur, keadaan kesihatan sehingga baru-baru ini gambar pada masa yang data yang diambil. Perkhidmatan sengaja diberikan untuk memudahkan pelanggan untuk memantau kemajuan lembu beliau.

Strategi Pemasaran
Kami mengetengahkan beberapa keutamaan VILLAGE penggunaan TERNAKAN untuk mencapai angka jualan dijangka pelaburan. Beberapa perkara yang boleh dijelaskan dalam perkara-perkara berikut.
RANGKAIAN
TERNAKAN VILLAGE telah dimulakan oleh graduan Institut Teknologi Bandung (ITB). Ia telah terbukti bahawa yang sangat kuat ITB Persatuan Alumni dengan rangkaian tersebar di pelbagai bandar-bandar utama dan dunia. Dengan kuasa ITB Persatuan Alumni, kita cuba untuk menangkap eksekutif muda yang telah bekerja 2 tahun dan ke atas dan mempunyai simpanan yang boleh digunakan sebagai modal untuk TERNAKAN VILLAGE. Kami percaya bahawa kebanyakan Alumni ITB adalah yang terbaik dalam bidangnya. Oleh itu adalah lebih baik dihargai dengan jumlah yang pasti imbuhan / pendapatan yang terbaik juga. Dengan ganjaran yang terbaik, kami percaya bahawa ITB Alumni mempunyai simpanan yang penting dan sesuai untuk menjadi pelabur dalam modal teroka yang diperlukan tidak terlalu besar.
PERCAYA
syarikat start-up akan cuba untuk memberikan nilai amanah yang tinggi kepada modal yang diamanahkan kepada TERNAKAN VILLAGE. Pelbagai kesahihan dan perjanjian telah TERNAKAN VILLAGE bersedia untuk memastikan kredibiliti kami sebagai pembekal modal untuk pembangunan Sangiang Jaya kampung. Di samping itu ia juga membantu amanah dibina dengan penduduk kampung Sangiang Jaya untuk mengekalkan suasana yang kondusif untuk menguruskan VILLAGE TERNAKAN ladang.
Pelanggan PENGAMBILAN disasarkan
TERNAKAN VILLAGE langsung akan membida kerjasama dengan calon-calon yang berpotensi mengikut segmentasi sangat VILLAGE TERNAKAN pelanggan diketuai. Dengan mensasarkan pasaran yang betul, TERNAKAN VILLAGE akan dapat mempercepatkan pertumbuhan syarikat itu supaya ia boleh berkembang di kedua-dua keupayaan dan kualiti perkhidmatan dengan masa yang kurang.
Analisis pesaing
Kami percaya persaingan yang berfungsi untuk membuat kualiti barangan dan perkhidmatan yang ditawarkan di pasaran akan bersaing untuk menjadi yang lebih baik. Definisi kami adalah pesaing untuk kedua-dua usaha pelaburan pembiayaan mikro dan perniagaan pelaburan lain yang popular. Contohnya adalah:
Syarikat-syarikat pembiayaan mikro otherBank, Kredit, pelaburan lain metalsStocks entitiesPrecious atau Dana Bersama
Sebagai perbandingan pelaburan ke pesaing kami, kami telah menjalankan satu kajian terhadap beberapa jenis pelaburan. Walau bagaimanapun, kami mempunyai data yang mencukupi untuk data daripada pesaing-pesaing lain jenis Pembiayaan Mikro. Kerana ia tidak mencari apa-apa data yang meyakinkan, jadi kita melakukan perbandingan pendapatan dengan faedah seperti Pelaburan Emas Popular, saham JCI, Deposit, Deposit Mata Wang Asing, Simpanan (Rupiah) mata wang Simpanan Asing (USD), dan Rupiah. Data yang kami dibentangkan di dalam carta di bawah:

Dapat dilihat dalam graf, kita menganggap bahawa pelaburan yang dibuat pada Januari 2009 dan pulangan prestasi dapat dilihat oleh kedua-dua tahun berikutnya. Harga emas telah diperolehi daripada laman web www.kitco.com. Untuk JCI, kita mendapatkan daripada indeks harga gabungan bagi tahun ini. Sudah tentu kita mengambil andaian bahawa indeks tidak mengalami turun naik yang besar. Bahawa terdapat pelbagai jenis simpanan kita dapat daripada kadar faedah salah satu bank terkemuka. Ia boleh dilihat bahawa TERNAKAN VILLAGE boleh memberi manfaat paling besar pada akhir tahun kedua. Bagi setiap bank produk simpanan boleh menjadi sangat kecil sehingga ia tidak boleh dilihat pada graf. Ia akan teringat bahawa senario pelaburan KAMPUNG LADANG hanya tempoh dua tahun bagi setiap unit pelaburan.
Kemudian apakah kekurangan jenis ini pelaburan pembiayaan mikro yang kami tawarkan? Kita kekurangan adalah keupayaan pelaburan mikro kerana jenis pelaburan tidak boleh diperbesarkan (bukan berskala). Kampung Ternakan akan menghadkan bilangan pelabur yang berpotensi yang mendaftar adalah disebabkan oleh keluasan tanah dan bilangan petani yang ada.
Satu lagi perkara yang perlu diperhatikan adalah bahawa kita hanya boleh mengendalikan pelaburan dalam tempoh 2 (dua) tahun atau kurang. Menurut pengiraan Haiwan Village, syarikat akan mengalami kerugian atau keuntungan yang tidak besar jika pelaburan adalah lebih daripada dua tahun berlalu. Oleh itu, jika pelabur lama (yang telah menamatkan tempoh pelaburan) mahu terus melabur dalam Ternakan Village, pelabur mempunyai untuk memulakan unit pelaburan baru dalam tempoh pelaburan baru serta







Strategi Promosi
Mel Elektronik (e-mel). Membuat setiap orang khas adalah sesuatu yang semua orang mahu. Sasaran pertama kami adalah pendekatan peribadi dengan menghubungi mana-mana mail ITB rangkaian Alumni elektronik dan memberikan persembahan, cadangan, dan Perjanjian Bersama (MOU) sebagai bukti, imej dan media meyakinkan untuk meyakinkan pelabur berpotensi yang VILLAGE FARM adalah salah satu momentum Nice memupuk muda simpanan eksekutif di samping membantu pembangunan kampung mundur. Melalui mel elektronik, penternak akan menyediakan laporan bulanan termasuk kambing data pelabur berat, pelabur gambar kambing, jumlah makanan yang telah melabur dan nasihat daripada penternak kepada pelabur.

Laman Web Laman Web adalah cara yang paling berkesan sebagai kaedah penyiaran dan komunikasi antara pelabur, petani dan TERNAKAN VILLAGE. Pelabur akan mengetahui lebih lanjut mengenai Sangiang Desa Jaya keadaan dan kualiti hidup mereka. Para pelabur juga boleh menyelidiki maklumat yang mendalam tentang hubungan, profil syarikat, kaedah pembiayaan mikro, dan perkara-perkara lain yang berkaitan dengan pelaburan VILLAGE TERNAKAN. Kami akan memberikan anda laporan setiap bulan minggu pertama setiap bulan dari pelabur kambing foto, berat badan pelabur, jumlah makanan yang dilaburkan dan pelabur bersedia untuk melakukan tindakan untuk meningkatkan kambing yang berkualiti yang dilaburkan. Kami mempunyai visi untuk mewujudkan pelbagai kemudahan dan melaporkan sebarang perkembangan Kambing Pelaburan diamanahkan. TERNAKAN VILLAGE masa depan akan membuat profil bagi setiap kambing dilaburkan dalam laman web supaya ia menjadi satu kawalan untuk pelabur yang berada di bandar. Profil ini dijangka akan menjadi program dalam talian yang menjaringkan kepada pelabur di bandar. Permohonan akan dikemukakan kepada pelbagai telefon bimbit seperti telefon pintar, Blackberry, i-telefon, Android, atau mana-mana sistem lain asas operasi. Wawasan VILLAGE TERNAKAN permohonan laman web ini adalah untuk membuat pelaburan dalam perniagaan tani menjadi mudah, bertanggungjawab, dan langsung (real-time).

Rangkaian Sosial Dengan pembangunan rangkaian media sosial di Indonesia, rangkaian sosial di internet adalah satu langkah yang perlu diambil kira dalam pemasaran produk VILLAGE TERNAKAN. Pada rangkaian sosial facebook, kampung-Ternakan akan mewujudkan satu akaun pemasaran untuk penjelasan yang berbeza yang tidak menyiapkan laman web ini. Facebook media sosial rangkaian dianggap sebagai salah satu penerbitan dan penyebaran maklumat yang berkesan. Pada rangkaian sosial twitter, VILLAGE TERNAKAN mempunyai akaun twitter @ desaternak. Pada akaun Twitter ini akan menjadi cara maklumat secara langsung kepada bagaimana pelabur bertanya soalan secara langsung kepada VILLAGE TERNAKAN MoA. Pada akaun Twitter ini juga akan menjadi satu cara maklumat mengenai langkah-langkah yang sesuai untuk memberi rawatan kepada haiwan, sama ada ia menyediakan protein tambahan untuk fasa menggemukkan, makanan yang berbeza dan lain-lain.



 

0 comments:

Post a Comment