Friday, May 24, 2013

No 26 - Vijay Eswaran






Meninggalkan Amerika korporat dan kembali ke akar beliau di Asia, Vijay Eswaran bertukar kemahiran keusahawanan ke dalam apa yang dikenali hari ini sebagai Kumpulan QI ini.

Beliau bukan sahaja pengasas ini konglomerat jutaan dolar, tetapi juga seorang ahli perniagaan yang berjaya, paling laris penulis, dermawan dan penceramah motivasi yang dicapai yang pensyarah di seluruh dunia pada pelbagai topik.

Sebagai seorang dermawan di hati, Eswaran telah menubuhkan dua Yayasan yang bekerja di pelbagai projek dalam bidang pendidikan, memperkasakan wanita dan pembangunan belia di seluruh dunia. Usaha amal-Nya di seluruh dunia telah diiktiraf di peringkat antarabangsa apabila beliau telah disenaraikan oleh Forbes Asia dalam senarai tahunannya Heros of Kedermawanan pada tahun 2011.

Beliau juga telah dianugerahkan anugerah pencapaian sepanjang hayat dalam Kedermawanan Regional dengan bebas pemikir terkemuka Institut Kepimpinan Strategik Asia di Malaysia dan Ketua Antarabangsa Perniagaan Global anugerah Strategi oleh GOPIO, Pertubuhan Global Orang Asal India.

0 comments:

Post a Comment